Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.12.2008 19:58 - бг
Автор: ananji Категория: Забавление   
Прочетен: 2419 Коментари: 4 Гласове:
0



Събрали се учени - лингвисти на симпозиум, за да обсъждат езиковите проблеми. По едно време така се обърнала посоката на дискусията, че всеки взел да хвали колко съвършен е неговият език, как дадено чувство можело най-добре да се изрази и т. н. Нашият представител слушал, слушал, па накрая му писнало да слуша глупости, станал и теглил следната реч:


Едва ли има друг език на тази планета, на който да има дума, означаваща нещо средно между "капе" и "тече"? На български има - "църцори".

Има ли някой език, на който да има 4 степени на сравнение - няма. А на български има - далече, по-далече, най-далече, на майната си. Или - готина, по-готина, най-готина, бафмааму.

Не вярвам да съществува и език, в който да има минало незапомнено време. А в нашенския има - "Бил съм се бил напил".

Същото нещо за бъдеще евентуално време в миналото - "Щял съм бил да работя".

Колко начина има в другите езици по заобиколен начин да се изрази невежество, когато се пита за нещо? Общо взето всичките се свеждат до един: "I don"t know" "No idea" "I got no clue". А вижте ние колко по-заобиколно можем да го кажем: "Казва ли ти някой!", "А сега де!", "Бах ли му мамата!", "Опа - сега ме хвана!".

И накрая, - черешката на тортата - има ли език, в който да има една такава дума, която да може да замести всяка друга дума в този език? Няма! А на Български има - това е думата "такова".

На последната точка американският делегат не повярвал и казал "Не го вярвам това, че една дума може да замести коя да е дума в езика, аз лично ще проверя това!"
"Разбира се Mr. Smith заповядайте в БГ да проверите!"

И така мистър Томас Смит хванал самолета, прелетял океана и още веднага на аерогара София решил да пробва вълшебната дума. Отишъл на информацията и казал: "Моля ви, таковайте ми едно такси" - няма проблем, служителката набрала един номер и таксито пристига.

Изненаданият Мистър Смит се качва в таксито и казва на шофьора:
"Моля ви таковайте ме до най-луксозния хотел в София" - няма проблем - бум в Шератон. Още по-изненадан отива на рецепцията и казва:
"Моля ви таковайте ми една стая за 5 нощувки" - няма проблем регистрират го дават му ключа и момчето му занася багажа до стаята. Томас е като треснат, но продължава да тества думата не вярвайки на ушите и очите си - сяда в ресторанта и казва:
"Моля ви таковайте ми мешана такова с шопска такова и едно такова Каберне Совиньон" - след малко иде мешаната скара, шопската салата и виното.
"Oh my God, he was right - it really works" признал накрая Тома неверни. На сутринта станал и тръгнал към банята, но се сетил, че предишната вечер му направила впечатление една старинна сграда недалеч от хотела и един минувач го информирал, че това е Централна Баня, та нашият човек решил да я пробва как е, щото в неговата модерна държава няма такива работи. Влезнал човека да се къпе, но там нямало четка с дълга дръжка, с която да си търка гърба и той помолил един пич да му сапуниса гърба с думите
"Моля ви, таковайте ме отзад". При което оня се оказал услужлив човечец - (ми чужденец все пак - няма да го оставим с впечатлението, че не сме гостоприемни я!) - и съответно го "таковал".

Томас Смит останал доста изненадан от събитията, но си замълчал (все пак чужда държава, може пък тук това да е нормално) и като се върнал в Щатите - споделил си преживяванията, при което доцент Ганев се плеснал по челото и казал "О, аз забравих да ви предупредя колега, че "таковане" се спряга неправилно на гол гъз ..."



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kasnaprolet9999 - Страхотно е
27.01.2009 10:38
Много се смях, вдигна ми настроението, ами да такива сме си, но няма лошо.
цитирай
2. voinov50 - Разби ме...
27.01.2009 12:00
Ще ми е весел денят!
цитирай
3. oligarh - не знам от къде я изнамери тази тема, ...
21.05.2009 02:57
не знам от къде я изнамери тази тема,как ти хрумна но е на пълно вярно....БРАВО
цитирай
4. ananji - :))
21.05.2009 04:01
важното е да има и весели моменти ;)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: ananji
Категория: Забавление
Прочетен: 123700
Постинги: 27
Коментари: 62
Гласове: 706
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031